Страница 23 из 27

Добавлено: 23 авг 2011, 19:43
Конструктор
Да-да, Сергей, расспроси их с пристрастием! А еще лучше внеочередной сход московских коневодов организовать и дружной кучкой на ихний стенд заявиться.....что, мол, такие-разэдакие нас покинули :lol:

Добавлено: 23 авг 2011, 19:49
Arsenal
Не буду я никого расспрашивать, потому что знаю без рассспросов.
Просто дам информацию. но завтра

Добавлено: 23 авг 2011, 19:53
Конструктор
"Нас" , я имел ввиду Российский рынок. Может одумаются и у них чего выгорит? :D А отчетец желательно с фотками :roll:

Добавлено: 23 авг 2011, 21:45
дрюня
Если начнуться снова продажи,то я за DENA первый в очереди :)

Добавлено: 24 авг 2011, 14:35
Arsenal
Как обещал вчера, уполномочен передать официальное письмо от дистрибьютора автомобилей иранского производства, включая Саманд, Рунна, Дена, Сорен и др.

Вероятно, лёд тронулся.
Более подробно можно прочесть в теме
http://samand-russia.ru/forum/viewtopic ... 236#183236
_________________________________________

Добавлено: 29 авг 2011, 17:59
Go! блин
Moscow 7th InterAuto to Host IKCO

Московский мотор шоу глазами(объективом) IKCO:
http://www.ikcopress.com/EN/Photo.aspx?docID=13660

может кто-то прокомментирует кто там на фото??

№2 - .......

Добавлено: 21 сен 2011, 19:06
Go! блин
03.09.11
IKCO is going to mass produce Micro-hybrid Samand in near future.


Вкраце: Производство гибридного автомобиля - часть стратегии IKCO. В прошлом году 55 микрогибридных Samand прошли различные тесты. Система остановки-подачи топлива - главная спецификация микрогибридных автомобилей," сказал Президент компании, Джавад Нэджмеддин. Система срабатывает при скоростях, ниже 5 км/час.

The company's CEO, Javad Najmeddin in this regard said, "Hybrid development is a part of IKCO's approach toward modern technology to reduce fossil fuel consumption."
Hybrid car production is a part of IKCO's strategy to confront the price rise of energy carriers following the Rationalization of Subsidies Plan in Iran. IKCO had previously heightened its CNG vehicles in this regard.
Last year, 55 micro-hybrid Samands were produced, all of which passed different types of tests successfully.
"Start-stop system is the main specification of micro-hybrid cars," Najmeddin said and then referred to the battery, ignition system, instrument panel and the main harness as some other modified parts and components in micro-hybrid cars, emphasizing the installation of these parts on XU7 engine which will be used on EF7 engines later."
Najmeddin reiterated that micro-hybrid Samand shuts down at speeds lower than five kilometers per hour automatically. This is most advantageous for vehicles which spend significant amounts of time waiting at traffic lights or frequently come to a stop in traffic jams.
Two sensors, one on the gearbox and the other on the booster, control stop-start process when stopping and stepping on the clutch to restart.
The CEO finally underscored that IKCO has fulfilled all the related programs and activities and the company will mass produce this car in close future, while producing taxis that enjoy this system receives the main focus.

Добавлено: 21 сен 2011, 19:15
Go! блин
14.09.11
IKCO will produce 10 thousand sets of Soren outfitted with EF7 turbocharged engine next year. The production of this car will be doubled within the next five years afterwards.


В следующем году IKCO произведет 10 тысяч Сорен и Дэна, снабженного оборудованием с турбинным двигателем EF7 в следующем году.
Производство этого автомобиля будет удвоено в течение следующих пяти лет.
Этот 1700 см.куб двигатель будет развивать 155 л.с и вращающий момент - 215 нм, при этом отвечать стандарту Евро-IV.
Максимальная скорость - 210 км/ч, разгон до 100 км/ч, как оценивают, составляет 9 секунд.

Javad Najmeddin, IKCO CEO announced that the company has so far produced 11 sets of Soren with turbocharged engines.
"Soon after mass producing EF7 next year, Soren and Dena would enjoy this turbocharged engine," he stated and added, "this 1700cc engine would be able to produce 155 hp and 215 Nm torque and it meets Euro IV standard requirements."
In order to let the car get along with the engine's high power and torque, the gearbox, engine mountings, air inlet and exhaust system have been optimized.
There have been some changes and modifications to the rods and pistons, spark plugs, smoke valves, cylinder head gasket, cylinder block and exhaust manifold too. Turbo charger Soren can reach the maximum speed of 210 km/h and its 0-100 is estimated to be nine seconds.
The CEO finally stated that all the systems of turbo charger Soren will be well-tested in a 20 to 160 thousands kilometer drive in different climates and road conditions.

Добавлено: 28 апр 2012, 15:02
Go! блин
05.04.12
New Engines on Samand and Peugeot 405

краткий корявый перевод:
Мир Джавад Сулеймани, вице-президент IKCO по качеству и разработка продукта в этом отношении сказали, "В настоящее время XU7 установлен на седанах Samand и Peugeot 405, однако IKCO стремится продвигать свой автомобильный стандарт эмиссии Евро-4, проектируя и развивая двигатели XUM.
XUM 1900cc двигатель, который прибывает в два типа бензина и bi-видов-топлива и отвечает стандартным требованиям Евро-4. Несмотря на повышенную способность, двигатель был оптимизирован, и его потребление совпадает с XU7 и близко к 8.7l/100km.
XUM будет выпускаться серийно к концу июня 2012.

Mir Javad Soleimani, IKCO vice-president in quality and product development in this regard said, "Currently XU7 is mounted on Samand and Peugeot 405 sedans, however IKCO aims to promote its cars emission standard to Euro IV by designing and developing XUM engines.
The company's daily production of Samand and Peugeot 405 is more than 1600 units, some of which is going to be outfitted with XUM engines and the rest will enjoy EF7 and TU5 engines under the hood.
XUM is a 1900cc engine that comes in two types of gasoline and bi-fuel types and meets Euro IV standard requirements. Despite the boosted capacity, the engine has been optimized and its intake is the same as XU7 and close to 8.7l/100km.
The related performance and durability tests have been recently accomplished on the engine and it is going to function on IKCO cars for a two-month test period. XUM will be mass-produced by late June 2012.

Добавлено: 28 апр 2012, 15:55
nimfei
Пусть поставки в Россию возобновят - мы и так за них рады.

Добавлено: 15 май 2012, 00:07
Bystroezdoff
IKCO всё-таки попало под санкции ЕС:
http://www.zr.ru/a/423894/

Добавлено: 15 май 2012, 07:42
Вороной
Renault отказалась присоединиться к международным санкциям против Ирана

http://umma.org.ua/ru/news/world/2012/04/06/6877

Рено почти не Пежо, но тоже Хранцузы :)
Извиняюсь, недокопировал одну цифру в ссылке, исправил.

Добавлено: 15 май 2012, 08:58
Алексардр

Добавлено: 15 май 2012, 09:14
simistor67
Так что, нам наверное не ждать новых машин?

Добавлено: 15 май 2012, 10:01
teraio
так вроде разговор шёл про Беларусь?? или им конструктора для сборки тоже перекроют??